Sunday 8 January 2012

Kekasih Ku Dunia Akhirat



Walaupun jasad kalian jauh dari jasadku…namun pada hakikatnya kalian sangat dekat dgn diriku
Namun ingin sekali ku merasakan agar jasad ku benar2 di hadapan jasad mereka berdua
Agar aku dapat mendakap jasad manusia yang paling ku cintai di dunia ini

Sesungguhnya jasa kalian sangatlah besar dalam kamus hidupku
Tidak terhitung dengan nilai wang ringgit
Menitis air mata apabila terbayangkan senyuman mereka yang mengukir seribu pengharapan kepada diriku untuk meneruskan perjuangan untuk menjadi insan yang baik
Wajah mereka berdua sangat memberikn aku semangat disamping membuatkn aku sentiasa mengingati penciptaku

Ya Allah aku merindui mereka berdua Ya Allah
Peliharalah mereka sebagaimana mereka memelihara aku dari semenjak diriku ini mengenal nikmat dunia hingglah saat ini
Hindarilah mereka dari kejahatan syaitan dan kejahatan manusia yg akur dengan hasad dengki….
Aku tidak mampu membalas jasa mereka Ya Allah….

Namun aku akan mencuba sedaya upaya untuk menjadi seorang anak yang soleh
Dan aku berharap sekiranya Allah menjemput mereka dari alam dunia ini, biarlah aku yang

~ Memandikan jenazah mereka ~

~ Mengkafankan mereka  ~

~ Mengimamkan solat jenazah mereka ~

~ Dan orang menurunkan jenazah mereka ke liang lahad ~

Semoga Allah memanjangkan umur mereka berdua dan memberikan ketabahan hati untuk meneruskan kehidupan di atas muka bumi Allah yang penuh dengan dugaan dan cabaran


2 comments: